Dentálna hygiena

dentalna hygienaDentálna hygiena je účinná liečebno-preventívna metóda modernej stomatológie, ktorá vedie k zachovaniu vlastných zubov v ústach po celý život.

Dentálna hygiena by mala byť neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Nemáme na mysli klasickú starostlivosť o čistotu zubov, ktorú by ste mali vykonávať 2-krát denne doma, ale profesionálnu, ktorú u nás robí dentálny hygienik. Dentálna hygiena je účinná liečebno-preventívna metóda modernej stomatológie, ktorá vedie k zachovaniu vlastných zubov v ústach po celý život. Trendom dnešnej doby je pravidelná návšteva dentálnej hygieny.

Najnovšie medicínske poznatky dokazujú, že zlý stav ústnej dutiny súvisí s vážnymi zdravotnými problémami. Ako sú mozgové príhody, zápaly kĺbov, srdcovo-cievne príhody, poruchy tráviaceho traktu, cukrovka a pod. Čistotou ústnej dutiny teda výrazne ovplyvňujete vaše celkové zdravie a imunitu.

Dentálna hygiena je preventívne opatrenie zamedzujúce vznik zápalových ochorení ďasien a deštrukciu závesného aparátu zubov, ktoré vedú k parodontitíde – krvácanie ďasien, kývanie zubov a až vypadávanie zubov. Keďže vlákna, ktoré držia zub v kosti, zatiaľ nevieme nahradiť, dentálna hygiena je spôsob ako zastaviť deštrukčný proces, alebo mu úplne predísť. Procedúra trvá pár desiatok minút a je bezbolestná.

Profesionálna dentálna hygiena zahŕňa:

• Vyšetrenie stavu chrupu
  • Inštruktáž a nácvik domácej hygieny detí a dospelých
  • Ultrazvukové čistenie zubov
  • Mechanické očistenie a vyleštenie zubov
  • Poradenstvo o prostriedkoch a pomôckach domácej ústnej hygieny

Čisté zuby sú základnou prevenciou pred možnými zdravotnými komplikáciami. Vieme, že aj pri najlepšej snahe a pri dodržiavaní všetkých pravidiel nie je vždy domáce čistenie zubov úplne dokonalé. Preto odporúčame, aby ste si aspoň raz za 6 mesiacov nechali odborne očistiť zuby dentálnym hygienikom. Radi vám v našej zubnej ambulancii vyjdeme v ústrety.

Čisté zuby sa nekazia a ten kto vie ako na to, ušetrí čas, peniaze a hlavne bolesť.

Po odstránení zubného kameňa zostáva povrch zuba drsný. Na jeho úplné zahladenie používa dentálny hygienik tzv. pieskovač, z ktorého trysky vychádza silný prúd vody, vzduchu a jemného prášku, ktorý dokonale dočistí povrch zuba od zvyškov zubného kameňa a povlakov. Taktiež umožní účinné odstránenie pigmentácií z jedla, nápojov a fajčenia. Vaše zuby sú po tejto procedúre dokonale čisté a pocit v ústach neporovnateľne lepší.

Doba ošetrenia

Dentálna hygiena trvá približne 60 minút. Čas úkonu záleží od stavu chrupu pacienta.

Čo zahŕňa:

• Inštruktáž a nácvik domácej hygieny detí a dospelých
  • Profesionálne odstraňovanie povlakov a zubného kameňa
  • Ultrazvukové čistenie zubov
  • Mechanické očistenie a vyleštenie zubov
  • Poradenstvo o prostriedkoch a pomôckach domácej ústnej hygieny

Pre koho je určená/doba opakovania

Dentálna hygiena je určená pre každého pacienta minimálne dvakrát ročne.

V čom sme lepší

• rýchla dostupnosť termínu
  • kvalifikovaný personál
  • odbornosť
  • bezbolestnosť
  • moderná vybavenosť strojov
cancel

CENNÍK

Pre zobrazenie cenníka si vyberte jednu z indikácií.