cancel
OrtodonciaOrtodonciaOrtodoncia

Ortodoncia

Problém „krivých zubov“ môže vzniknúť z rôznych príčin. Môže mať svoju príčinu v zuboch samotných, veľkosti a postavení čeľustí, ale aj tkanivách okolo zubov, ako sú pery a jazyk. Krivé zuby si môže človek aj „vyrobiť“, napríklad zlozvykmi, kde si vkladá rôzne predmety medzi zuby.Ortodoncia je stomatologický odbor, ktorý sa zaoberá anomáliami vo vzájomnom postavení zubov a čeľustí. Ortodontická vada sa môže prejaviť už v detstve. Cieľ ortodontickej liečby je dosiahnuť správne postavenie zubov a čeľustí. Zlepšíme tak estetický vzhľad pacienta, žuvaciu funkciu chrupu, umožníme správnu výslovnosť a uľahčíme zubnú hygienu.

Usporiadaný chrup nie je len estetickou záležitosťou, správne usporiadaný chrup predchádza aj opotrebovaniu zubov a ochoreniam čeľustného kĺbu. Výhodou ortodontickej liečby je aj návyk pravidelného čistenia zubov.

Rôzne typy ortodontických vád vyžadujú rozdielny prístup v liečbe. V súčasnosti používame dva druhy zubných strojčekov: fixný a snímateľný aparát. O tom, ktorý typ zubného strojčeka sa použije a aký bude priebeh liečby rozhoduje ortodontista na základe podrobného klinického vyšetrenia pacienta, röntgenových snímkov a študijných modelov, ktoré sa pripravia na základe odtlačkov zubov pacienta.

Neviditeľné dlahy Invisalign

Invisalign vyrovnáva zuby pomocou radu takmer neviditeľných, snímateľných vyrovnávačov, ktoré sú vyrobené na mieru špeciálne pre vaše zuby. Vyrovnávač si vymieňa každé dva týždne a zuby sa pomaly, týždeň za týždňom, postupne posúvajú smerom do určenej konečnej pozície. Ide o veľmi obľúbenú a modernú metódu.

Cenník zákroku

Ortodoncia